RADIO PROGRAMI:

Košava1
Košava2
KošavaROCK
KošavaLOVE1
KošavaLOVE2
KošavaLATINO
KošavaKONCERT1
KošavaKONCERT2
KošavaKIDS
KošavaKLASIK
KošavaRAP
KošavaJAZZ
KošavaINFO
KošavaFREEDOM
KošavaFOLK1
KošavaFOLK2
KošavaFOLK3
KošavaEVERGREEN
KošavaCLUBBING
KošavaCITY
KošavaCAFE
Hotel Boka London

Hyundai želi ekrane osetljive na dodir u volanu

Moderni automobili koriste ekrane više nego ikada ranije.

Centralni displeji su veći (neki idu i do 15 inča, kao na Tesla Model 3) i analogne instrument table odlaze u zaborav te ih menjaju digitalni tahometri.


Najnovija Hyundai studija, međutim, ekspanziju ekrana dovodi na potpuno novi nivo, pa tako najnoviji virtualni kokpit brenda ima čak i ekrane u volanu.

Nazvana „budućnost kokpita automobila“, Hyundai studija pokazuje i30 sa centralnim ekranom osetljivim na dodir, digitalnom instrument tablom i dva manja ekrana na volanu, koji menjaju klasične prekidače i nalaze se neposredno ispred palčeva vozača.

„Izabrali smo model i30 da pokažemo da inovacije nisu ograničene na vozila višeg segmenta“, kaže Regina Kaiser, senior inženjer Human Machine Interface-a u Hyundai Motor Europe tehničkom centru.

„Hyundai namerava da dokaže da inovacije treba da budu ostvarive za široku korisničku bazu.“

Iz Hyundai-a tvrde da bi ovaj virtualni kokpit trebalo da olakša život vozačima.

„Neprestano radimo na novim tehnologijama koje čine naše automobile savršeno intuitivnim i user-friendly“, kaže Kaiser.

Ekrani su prilično masivni, mogu da se konfigurišu sa do pet „dugmadi“ po ekranu, odnosno vozač može da bira šta će se na ekranima prikazivati, a time i kojim funkcijama putem njih upravlja, a pružaju i haptičku povratnu informaciju za jednostavnu upotrebu.

Ovo je četvrta iteracija virtualnog kokpita kompanije, pri čemu je svoju prvu verziju Hyundai pokazao 2015. godine, ali je od tada marginalno izmenjena.

Ekrani osetljivi na dodir na volanu su novi, a Hyundai je takođe preradio digitalnu instrument tablu kako bi joj dao 3D izgled.

Umesto jednog displeja, Hyundai je postavio dva, jedan iza drugog, na rastojanju od šest milimetara. Jedan deo grafike je prikazan na prednjem displeju, a drugi je prikazan na zadnjem.

Područje gde se grafički preklapaju daje utisak objekta u prostoru. Vozačima je, navodno, lakše da gledaju sa dva ekrana.

Ovaj virtuelni kokpit je još uvek u ranoj prototip fazi te neće ići u proizvodnju.

Umesto toga, Hyundai će integrisati komponente koncepta u buduća vozila, a proizvođač automobila kaže da može lako da prilagodi ekrane kako bi koncept odgovarao za nekoliko modela i segmenata vozila.

Izvor: Motor1
 
08.04.2019 05:53

 

Pročitajte još i ...

Istraživanje: Vreme provedeno pred ekranom (ne) utiče na decu Istraživanje: Vreme provedeno pred ekranom (ne) utiče na decu

Najnovije istraživanje došlo je do iznenađujućih rezultata kada je vreme provedeno pred ekranom u pitanju.Ispostavilo se da dugotrajno korišćenje uređaja ne utiče na decu onako kako se priča.Koliko ste puta ...

Ni Galaxy S10 serija telefona nije pomogla Samsung-u da podigne profit! Ni Galaxy S10 serija telefona nije pomogla Samsung-u da podigne profit!

Samsung je objavio procenu da je prvi kvartal godine završen sa prometom od 45.8 milijardi dolara, što je 14 procenata niže od prošlogodišnjeg prometa u istom periodu (53.3 milijarde dolara).Istovremeno ...

Google Assistant donosi bolje rezultate pretraživanja na Android Google Assistant donosi bolje rezultate pretraživanja na Android

Oni koji svom Google Assistant-u često postavljaju pitanja mogli bi već sada da dobijaju rezultate koji nisu samo serija linkova, budući da je Google objavio ažuriranje za Android, koje donosi ...

Loading the player...