RADIO PROGRAMI:

Košava1
Košava2
KošavaROCK
KošavaLOVE1
KošavaLOVE2
KošavaLATINO
KošavaKONCERT1
KošavaKONCERT2
KošavaKIDS
KošavaKLASIK
KošavaRAP
KošavaJAZZ
KošavaINFO
KošavaFREEDOM
KošavaFOLK1
KošavaFOLK2
KošavaFOLK3
KošavaEVERGREEN
KošavaCLUBBING
KošavaCITY
KošavaCAFE
Radio Kosava spisak programa

RECEPT ZA SMIRIVANJE MEDIJA: Pokušaj da se taktika sa Blicom primeni na TV N1?

Kakve veze sa programom TV "N1" može da ima tajnoviti sastanak visokog zvaničnika kompanije "KKR" sa premijerkom Anom Brnabić i Suzanom Vasiljević, savetnicom predsednika Aleksandra Vučića?

Ovih dana u Srbiji je boravio jedan visoki zvaničnik – a nije Dejvid "CIA" Petreus – multinacionalne kompanije "Kohlberg Kravis Roberts & Co", kod nas i u svetu poznatije kao "KKR".

Preciznije, dotični radi u "KKR Global Institute" (KGI), ali to i nije od neke presudne važnosti za nas u Srbiji gde se "KKR" uglavnom poistovećuje sa kablovskim operaterom "SBB", ali još i više sa Televizijom "N1".

Nekako u drugom planu je činjenica da je reč o investicionom fondu čiji se obrt meri milijardama dolara i koji planira, očigledno, mnogo ozbiljnije poslovne investicije od kupovine kablovskog operatera i finansiranja jedne ugledne televizijske kuće, jedine u ovom trenutku koja, bar što se tiče elektronskih medija, ima jasan kritički stav prema aktuelnoj vlasti.

Vest je, zapravo, da se službenik "KGI", daleko od očiju javnosti sastao sa Anom Brnabić, predsednicom "Vlade", i Suzanom Vasiljević, savetnicom za medije Aleksandra Vučića, a potom i sa Kajlom Skotom, američkim ambasadorom u Beogradu.



O čemu se razgovaralo, ostaje da se nagađa, kao i o spekulacijama da se vode ozbiljni pregovori između "KKR" i "Adria media grupe" Aleksandra Rodića ili da je ova američka kompanija pokušala da preko bugarskog investicionog fondu "River Stiks kapital" preuzme 85% udela u "Telenor" banci.

Uprkos izjavi Ingeborg Ofsthus, generalne direktorke "Telenora" u Srbiji i predsednice Upravnog odbora "Telenor" banke, da je „strateško partnerstvo sa fondom "River Stiks kapital" važan korak u razvijanju poslovanja "Telenor" banke“, "NBS" nije odobrila akviziciju jer, navodno, potencijalni investitor ne ispunjava potrebne uslove koje propisuju naši pozitivno - pravni propisi.

Nije saopšteno o kakvoj se tačno povredi propisa ili neispunjenosti uslova radi, ali je prvi čovek "River Stiks kapitala" Elvin Guri, bugarski biznismen albanskog porekla, odbacio tvrdnje o povezanosti Bugara i "KKR".




Kako je to izgledalo u "Blic"-u


No, da se vratimo tajnovitim razgovorima u Beogradu. O čemu su hipotetički mogle da razgovaraju premijerka i Vasiljevićeva sa predstavnikom "KGI" (KKR)?

Za odgovor bismo morali da se vratimo u ne tako daleku prošlost.

Nakon preuzimanja vlasti "SNS" od "demokrata", prisetićete se, prvi čovek "Blica" je još uvek bio Veselin Simonović, a uređivačka politika bila je najbliža onoj koju sada forsira Jugoslav Ćosić na TV "N1".

Dakle, bespoštedna kritika Aleksandra Vučića i "Srpske napredne stranke".

To je potrajalo nekoliko meseci, a uporedo su se odvijale dve sinhronizovane akcije: direktna Vučićeva kritika "Blica", tabloidna haranga protiv Simonovića, plus "TV Pink" (takozvani gold paket), sa jedne, i poslovni pritisak oglašivača, sa druge strane.

Vlasnici "Ringier Axel Springer" su najpre javno podržali Veselina, zatim neko vreme ćutali, a potom, kad su uvideli da je vrag odneo šalu, odnosno da "Blic" počinje da pravi gubitke, seli u avion i doputovali u Beograd.

S kim su razgovarali, sada i nije važno, ali deal je postignut. U "Blic" stiže Svetomir Marjanović, sada savetnik potpredsednice "Vlade Srbije" Zorane Mihajlović, preuzima praktično kormilo uz tri pravila:

a) nema direktnih napada na Vučića, ostali su „slobodne mete“,

b) ne dovodi se u pitanje politika prema Kosovu,

c) podrška evropskom putu Srbije, šta god to značilo.

Memorandum o razumevanju je obuhvatao i da Veselin Simović, uz adekvatnu apanažu, dobije u redakciji zvanje „počasnog konzula Nikaragve“.

Zauzvrat, "Blicu" se vraćaju oglašivači, čitaj pare, pre svega preko (para)državnih firmi i same države.

I tako je "Blic" postao, kako cinici kažu – "Bljuc", ali su i u centrali i Jelena Drakulić, koja postaje ključna figura investicije "Ringier Axel Sringera" u Beogradu, bili više nego zadovoljni.




Luksemburška iskušenja Jugoslava Ćosića


Ova digresija je važna zbog toga što se, sva je prilika, u ovom trenutku događa nešto slično i sa TV "N1". Zapravo, scenario za ovakav ili bar sličan rasplet bio je već pripremljen prošlog leta.

Predigra, mislim na „gold paket“, bila je već u punom zamahu, tako da je na sastanak Borda, održan u Luksemburgu, Jugoslav Ćosić otišao kao prvi čovek "N1", ali bilo je sasvim neizvesno da li će se s tim zvanjem i vratiti u Beograd.

Već mu je bila pripremljena i zamena, osoba poznata u novinarskim krugovima kao specijalista za eutanaziju previše radikalnih TV postaja.

Šta se dešavalo u Luksemburgu znaju samo učesnici, ali zdravorazumskim zaključivanjem moglo bi se doći do stava da je još bilo rano za ovakav ustupak Aleksandru Vučiću.




Šta to praktično znači?


Međunarodne izdavačke korporacije, počevši od "WAC"-a, "RAS"-a do "KKR"-a, imaju samo jedan parametar uspešnosti uređivačke politike – dobit.

Ako to znači dogovor sa državom ili vlašću, onda će biti postignut i takav deal, bez ikakve griže savesti.

"KKR" je vrlo ozbiljan i bogat investicioni fond koji je već izdvojio određena sredstva za plasman u Srbiju.

Licitira se raznim milionima i bilionima, ali to je za nas medijske poslenike i konzumente manje važno.

Ono što nas, međutim, i te kako interesuje jeste da li ćemo uskoro gledati drugačiju, umiveniju TV  "N1"?

Plašim se da na odgovor nećemo dugo čekati.
Izvor: Cenzolovka.rs - Vukašin Obradović / Foto: TV N1 - Screenshot
 
13.02.2018 08:38

 

Pročitajte još i ...

OTKRIVAMO: Ispovest vatrogasca nam otkriva da je ova služba u KRITIČNOM STANJU! OTKRIVAMO: Ispovest vatrogasca nam otkriva da je ova služba u KRITIČNOM STANJU!

„Neću da načelnikovim rođacima, prijateljima i ljubavnicama krečim stanove, lokale i poslovne prostore i da za to budem nagrađen sa deset do dvadeset odsto na platu.“To je pre nekoliko meseci ...

LOPOVSKA DRŽAVA: Sprema se povećanje TV pretplate?! LOPOVSKA DRŽAVA: Sprema se povećanje TV pretplate?!

U "Ministarstvu kulture i informisanja" očekuju da će javni servisi – "RTS" i "RTV" i ove godine iz budžeta dobiti četiri milijarde dinara.Kako pišu beogradski mediji, 3,1 milijarda pripala bi "RTS"-u, ...

BRUKA I SRAMOTA: SNS u Lazarevcu uklonio Koraksove i Petričićeve karikature! BRUKA I SRAMOTA: SNS u Lazarevcu uklonio Koraksove i Petričićeve karikature!

Lokalne vlasti u Lazarevcu naredile su uklanjanje karikatura Dušana Petričića i Predraga Koraksića iz prostorija biblioteke „Dimitrije Tucović“, koje su bile postavljene u okviru izložbe „Karikature od naših života“, saopštio ...

Loading the player...